Grand Canyon

Äntligen fritt Wi-Fi!! Känns skönt att kunna använda sig av åäö igen, haha XD
I alla fall, idag har vi spenderat dagen i fantastiska Grand Canyon. En resa på ungefär en timme från Flagstaff där vi bor. Parkerade bilen på ett ställe och tog sedan en free shuttle bus upp till Yavapai Point, som hade en fantastisk utsikt. Fortsatte sedan till fot längs Rim Trail tills vi kom fram till El Towar Hotel. Stannade dock ibland och tog kort, och gjorde mamma nervös när hon tyckte att jag gick för nära kanten. Blev lite blöta av ett regnoväder som kom över oss.
Vy över Grand Canyon
De här dagarna som vi är ute och åker, har vi hyrt en bil, så i går åkte vi från Tustin (Kalifornien) till Flagstaff (Arizona) en resa pa ungefär sju timmar. Åkte igenom Mojaveöknen, där vi "nästan" höll på att smälta bort av värmen. Det var alltså 46 grader!!! Men här i Flagstaff är det inte riktigt så varmt, vilket är skönt. Blev typ svettig så fot jag satte min fot utanför bilen igår.
Vad i övrigt är en liten håla, och hotellet är mycket enkelt. Men mysigt är det i alla fall :)

Kommentarer
Postat av: Ida We

Ett litet tips bara, du vet väl att din blogg är så pass bred att du kan ladda upp bilderna i storlek 600px. Det väljer man i dropdown menyn när man laddar upp bilderna, men det vissate du säkert. Det ska även gå snabbare då i och med att bilderna inte behöver förminskas lika mycket :)

2010-07-23 @ 12:15:55
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera:

Kommentera gärna. Jag tycker om att få kommentarer. Men elaka kommentarer raderas eller fastnar i filtret.

Mitt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg eller URL:

Lämna ett fotspår här:

Trackback