Disneyland and California Adventure

Sitter har och forsoker klura ut varfor det inte gar att kommentera mina inlagg, men det gar inget vidare... har skickat ett mail till blogg.se for att se om de kan hjalpa mig. *Cross my fingers*

Nu ar det inte manga dagar kvar tills resten av familjen kommer hit. Dagarna gar sa snabbt, vi har redan varit har i over en vecka, men det kanns som om det var nyss som vi kom hit. Jag har hunnit med sa mycket under dessa dagar, bade upplevt en massa saker, shoppat och anda hunnit med att inte gora nagonting. Idag till exempel tog vi en lugn morgon (trotta efter igar) sedan akte vi till en djuraffar dar de hade en hundadoption idag. Det fanns tre mycket mycket sota hundvalpar som vantade pa att fa ett nytt hem; en liten Chiuahua, och tva stycken syskon (som vad de trodde var) nagon sorts korsning mellan Shepard och nan annan ras. Blev helt foralskad i den lilla Chiuahuan. Men det var nog bara for att jag saknar den lilla svarta dar hemma. 

Traffade en jattetrevlig man inne pa djuraffaren idag ocksa. Han tyckte att det var coolt att jag kom fran Sverige :)

Igar var en kul dag. Disneyland och Calidornia Adevture park stod pa schemat. Vi akte dit runt 10-tiden och kom akte inte hem forran vid 24-tiden. Forst sa gick vi till California Adventure. Den lag alldeles bredvid Disneyland, och vi hade kopt en biljett som gallde for bada. Debbie hade sagt att hon ville ta med mig i en haftig berg-och-dalbana. Peppad stod vi snart i kon till California Screaming. En berg-och-dalbana med looping. Maste erkanna att jag var lite skraj till en borjan, men det visade sig att det var den basta berg-och-dalbana som jag nagonsin akt (och da ska ni veta att jag ganska nyss botade min skrack for bergochdalbanor) Det fanns massor av saker som man kunde aka, och det var en massa koer ocksa. Sag en riktigt kort cool 4D bio, om hur det var att vara ett smakryp. Nar klockan var ungefar 21.30 fick vi se fantastiska fyrverkerier. 



California Adventure


California Screeeeaming!

 
High School Musical Celebration


Jag @ California Adventure park


Det beromda Disneyslottet


En del av den langa kon till Space Mountin.


Lysande ballonger! :D

 
Nagra av de dagliga aterkommande fyrverkerierna pa Disneyland

Btw. pappa, korten ar tagna med det nya objektivet. (tycker att det andra passar battre nar man ska ta sanna har kort)

Till Marianne: Forvanta dig en fullspackad dag pa Disneyland nar du ar har, jag ska visa dig allting. Du bara maste aka California Screaming, Space Mountin och allt annat som jag akte + att vi maste prova pa allt som jag inte akte :P

God Natt


Kommentarer
Postat av: Marianne

JA DET KOMMER BLI SJUKT ROLIGT!!! LÄNGTAR SÅ HIMLA MYCKET PUSS

2010-07-11 @ 16:34:51
Postat av: Emilie

alltså jag är så fruuuktansvärt avundsjuk på dig att du är där du är. Fast det visste du ju redan :)

2010-07-11 @ 19:50:21
URL: http://emjc.blogg.se/
Postat av: Ida We

Men bergochdalbanor is the shit ju! Jag måste ha nåt farligt eftersom allt på liseberg och gröna lund börjar bli för lamet, det är kul men inte spännande... i-lands problem man har xD Ser coolt ut! Vill också se 4D bio, fast småkryp låter... läskigt... påtal om att bota rädslor! Jag har trott att spindlar är läskiga men jag har haft två olika arter på mig de två senaste dagarna och det var helt lugnt ju!



Det är tycker jag är grymt kul, förresten! Att skriva till dig (så jag hoppas att du läser också). Spela roll om vad, det är bara kul att hålla kontakten fast du är asmycke mil iväg... känns lustigt och lite overkligt.

2010-07-13 @ 15:39:15
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera:

Kommentera gärna. Jag tycker om att få kommentarer. Men elaka kommentarer raderas eller fastnar i filtret.

Mitt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg eller URL:

Lämna ett fotspår här:

Trackback