Mamma. Pappa. Barn.



DAG 3: Mina föräldrar
Mamma och pappa. De viktigaste personerna i mitt liv. Och jag har två stycken.
Men Bitte och Jan är de jag aldrig skulle överge eller byta mot några andra. Mina biologiska föräldrar har jag däremot aldrig träffat, jag vet bara namnet på min mamma.

Mamma är en hejare på att laga mat. I princip all mat som hon lagar är god. Hon läser mycket och älskar att titta på tv-serier. Och mamma är den som jag kan prata med om det är något som är jobbigt eller svårt. Eftersom hon oftast förstår. Mamma är väl den som också har fått stå ut mina utbrott när jag var yngre (och även i äldre dagar) Hon är rätt så oteknisk av sig och måste ofta fråga om hjälp när tv, dator eller mobil krånglar.
Medan pappa är prylfreaket i familjen. Om det är något som ska köpas måste han alltid "researcha" innan, för att vara säker på att han köper det bästa. Dessutom är han kaffenörd... inga förklaringar behövs.
Till skillnad från mamma är väl pappa den som är mest händig av de två. Han kan sy och snickra. Det är pappa som också har tagit med mig till skidbacken och skridskobanan för att lära mig. Men de slutade oftast med bråk och skrik. Och inte att förglömma. Pappa är bäst på att göra pepparkakshus!

Mina föräldrar har alltid fått mig att känna trygghet. Och jag har mycket att tacka dem för.
TACK mamma och pappa!

Kommentarer

Kommentera:

Kommentera gärna. Jag tycker om att få kommentarer. Men elaka kommentarer raderas eller fastnar i filtret.

Mitt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg eller URL:

Lämna ett fotspår här:

Trackback