Det här är jag



DAG 1: Presentera mig själv

Mitt namn är Harriet. Jag bor i södra norrland, i den lilla staden Örnsköldsvik. Här bor jag tillsammans med min familj och våran skrutt Scilla, en svart mellan Schnauzer. Örnsköldsvik har varit min hemort sedan jag flög från Hanoi 1992 tillsammans med mina nya föräldrar. Jag har alltid trivts här och tyckt att staden varit lagom stor, men nu i mina äldre dagar börjar storleken spela en större roll. Skulle gärna flytta till någon större stad när jag gått klart gymnasiet.

Hm.. har lite dålig fantasi när det gäller att berätta om mig själv, så jag snor lite från en såndär Mina vänner-bok.
Bästa årstid, jag älskar sommaren. När det är varmt, grönt och doftar av alla blommor. Ett tag, okej det var bara fram till för något år sedan, tyckte jag om vintern också. Men nu är den mest bara en pina. Den är alldeles för kall nu för tiden. Tycker dock fortfarande om att åka till fjällen och susa ner för backarna :P

Det bästa jag vet, är många saker. Men jag tycker hemskt mycket om glass, speciellt Ben & Jerry's Fairly Nuts... mumma! Annars så tycker jag också mycket om att resa. Spelar egentligen inte så stor roll vart resan går, men gärna någonstans där det är varmt och skönt. Bästa semestern hittills har gått till USA (som gjordes i somras). Älskar det landet and the nice folks. Ska absolut åka tillbaka dit en dag :D

Anyway, musik har på de senaste åren fått en betydligt större del i mitt liv än tidigare. Lyssnar i princip varje dag nu för tiden, i iPoden, Spotify eller radion och då kanalen P3. Musiksmaken är väldigt varierad, men håller mig ifrån typ metal, hård rock, och allt som är skrikigt. Dansband och country tycker jag inte alls om (läs: avskyr). Men i stort sett allt annat går bra.
Fest och umgänge med kompisar har också fått en större betydelse på senare år. Nu, menar jag inte att jag är en sån som festar varje helg. Nej. Har bara blivit mer social, sort of. Hemmakvällarna har liksom börjat bli lite tråkiga.

Och så drömmar. Tänker och drömmer väl rätt så mycket. Men har inga speciella framtidsdrömmar, som det här vill jag bli. Tänker och drömmer nog mest om alla saker som jag vill göra innan jag dör. Synd bara att de ska kosta pengar. Sedan så vill jag väl ändå skaffa mig ett bra jobb, familj och ett fin bostad. Men det känns som om det får gärna dröja ett tag. Har ju hela livet fram tills dess kvar.

Well, that's me!

Kommentarer
Postat av: Ida we

Hoho ^^ Vad var det jag skulle säga... Juste, country och dansband, så äckligt! Coolt att alla ba tycker det liksom (härmar frans...)



Men! Hittade ännu en cover på Wicked Game, som säkert faller dig i smaken mer än HIMs. Three Days Grace, den är akustisk, med bara gitarr. Låter typ som Idol-Jay :) Jag tyckte om den i alla fall ^^

2010-12-02 @ 22:07:44
URL: http://idawe.blogg.se/

Kommentera:

Kommentera gärna. Jag tycker om att få kommentarer. Men elaka kommentarer raderas eller fastnar i filtret.

Mitt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg eller URL:

Lämna ett fotspår här:

Trackback