Universal Studios

Hi guys!

Forst en sak som min van Ida rapporterade till mig; det gar inte att kommentera mina inlagg som jag skriver fran Debbies dator, sa ni far kommentera pa de tidigare (som ni redan gor, sa fortsatt med det) sorry about that.

Igar sa akte mamma och jag till Hollywood for att besoka Universal Studios. Vi akte med en chartrad (?) buss som tog oss direkt till entren och vantade pa oss nar vi skulle hem. Resan tog ungefar en timme och pavagen fick jag se bade Hollywoodskylten, en liten del av Kodak Theatre (dar de har Oscargalan) och en liten del av Los Angeles. Dock satt vi pa fel sida av bussen bada gangerna, sa jag kunde inte ta kort pa nagot av dera. Men forhoppningsvis aker vi till Los Angeles igen (nar ni kommer Marianne och pappa). For vi maste ga pa walk of Fame och kopa milkshake fran Millions of Milkshakes, hehe :P

Universal Studios var jattestort. Det var fullt med olika studios i the Lower Lot och i Upper Lot var det mest attraktioner for oss besokare. Nar vi kom dit gjorde vi forst en sadan dar Studio Tour som tog oss runt pa omradet och visade oss en massa olika kulliser fran filmer och tv-serier. Tyvarr fick man inte se hur det sag ut inne i sjalva studiosarna, utan bara se de fran utsidan, vilket var lite trakigt. I turen ingick ocksa en specialvisning av King Kong i 3D/4D. Det var riktigt coolt att se och kanna nar King Kong slogs mot dinousarier och hoppade upp pa vagnen. Forutom alla dessa shower och attraktioner som fanns, sa kryllade det av souvenirshoppar overallt. Spenderade en hel del dar.  

Well well, vet inte riktigt vad jag ska skriva sa bilderna far tala for sig sjalv.


Den har forsakrar en om att man har kommit ratt :D

   
Okej, det har var kul. Jag sag att det var en riktig manniska, men jag trodde 
inte att han skulle hoppa fram och stalla sig bredvid mig. Blev riktigt radd :/

 
Dora the Explorer                          Emmett "Doc" Brown (from Back to the future)


Det har ar alltsa bara en kullis, som var helt nybyggd. Kankse far se den i en film snart.




Vi rakade ut for ett litet regnvader...

 
Tog en svang forbi Desperate Housewifes

 
PHSYCO!!

 
Bart och Lisa utanfor Kwik-E-Mart... and Homer

   
The Lower Lot and The studios




At the Citywalk



Hade en riktigt trevlig dag med manga upplevelser. Vi var nog dar i nastan 9 timmar, sa nar vi for darifran var vi ratt sa nojda.

Imorgon blir det Disneyland :D

Sweet Dreams!
                        


Kommentarer
Postat av: Ida D

Coolt! :D

2010-07-11 @ 12:34:25
URL: http://aidu.blogg.se/
Postat av: Izabell

Åh <3 Brings back memories :D Man blir så avundsjuk just nu haha ^^ Men hoppas du har kul :D

2010-07-17 @ 23:23:52
URL: http://izabelleleonora.blogg.se/

Kommentera:

Kommentera gärna. Jag tycker om att få kommentarer. Men elaka kommentarer raderas eller fastnar i filtret.

Mitt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg eller URL:

Lämna ett fotspår här:

Trackback